نماینده واقعی مردم کیست؟
انتشار: 25 بهم ماه 1394 ساعت 21:11 دیدگاه ها: یکی

به گزارش گلستان بلاگ،وبلاگ «پنجاه و هفت» نوشت:

در این ایام کوچک ترین بی قانونی ها همچون تبلیغات پیش از زمان موعد مقرر در فضای شبکه های موبایلی هیچ اقدام خلاق قانون را در تصمیمات و تحرکات کلان دوران نمایندگی را تضمین نمی کند، و چه بسا بیانگر شخصیت توجیه ساز برای عبور از قانون باشد!

1277376_170

۱- در مقاطعی از عمر انسان میتوان بیشتر با شخصیت واقعی افراد مواجه شد، حتی شخصیت حقیقی جوامع بشری نیز در تاریخ بر مبنای تصمیات جمعی در مقاطع خاص شناخته می شود. مثل سفر کردن که به هر ناظری این فرصت را می دهد تا از زوایای پیدا و پنهان افراد مطلع شوند. ایام پر شور و التهاب انتخابات یکی از بهترین فرصت ها برای مشاهده جوانب شخصیتی و اخلاقی کاندید های انتخابات و جریانات سیاسی می باشد. شعار، عکس، ادبیات و نحوه محافل اشخاص بیانگر داشته های آنان برای حضور در رقابت انتخابات است. قیاس و تامل در تغییرات محسوس رفتاری کاندیدها در این مقاطع از ساده ترین راه های شناخت ابعاد شخصیتی افراد است. تا آنجا که تظاهر به برخی ویژگی های مثبت کاندیدای تراز به نحو غیر واقعی بروز پیدا می کند! از این رو در کنار توجه به بیانات کاندیدای انتخابات، به فضای رفتاری آنان بیشتر توجه کنیم!
۲- عصر ارتباطات و تبادل آسان اطاعات موجب شده است که با برداشت گزیده ای از هر موضوع کلان، شما توانایی ابراز اطلاع از آن علم و موضوع را داشته باشید. سطحی نگری و تظاهر به دانستن از عوارض اصلی حاکمیت ابزار مجازی تکنولوژیک است. بر این اساس انسان عالم در جوامع سرگردان در فضای مجازی فردی است که گزیده گویی های متنوع و گسترده ای داشته باشد. دانستنی به عمق یک سانتی متر و در وسعت بی کران مسائل و موضوعات سرگردان در فضای رسانه های تکنولوژیک… توهم تسلط بر مسائل ملی و محلی براین اساس برجسته ترین انگیزه اشخاص برای حضور در رقابت است. شاید در ایام تبلیغات بیش از آنکه به قدرت بیان جملات و گزیده دانسته ها توجه شود، باید به استدلال و دلایل علمی ایجاد و روش های رفع مسائل تامل شود.

۳- در مسیر زندگی همواره نزدیکان از ظاهری ترین دلایل فراز و فرود زیست افراد بوده اند. در سراسر تاریخ کم نبوده اند نزدیکانی که اثرگذارترین اشخاص را به تباهی و یا منحرف ترین اشخاص راه به بالاترین جایگاه رسانده اند. کاندیدای اصلح، استفاده از نظر مشاوران و کارشناسان متخصص و دلسوز جهت رفع و پیگیری مسائل حوزه انتخابیه را یک اصل می داند. استفاده از نزدیک ترین اشخاص بدون در نظر گرفتن توانمندی و استعداد آنان اجحاف در حق مردم و بی توجهی به ظرفیت های حوزه انتخابیه است. این مولفه بیانگر عمق دانش کاندیدا (برخلاف دانش سطحی و گزینشی) از مسائل حوزه انتخابیه و مسئولیت هایش است. گر چه این امر به دلیل بی توجهی رای دهندگان امری مرسوم است، اما می توان اصلی ترین دلیل موفقیت و یا عدم موفقیت را برخورداری از مشاوران عالم و اهل فضل دانست.

۴- قانون مداری جزو شاخص هایی است که عمل به آن محدود در اندازه و مقدار آن نیست. برای مثال از ایستادن در پشت چراغ قرمز تا دزدی از اموال دیگران خلاف قانون و جرم اطلاق می شود. حال آنکه بی توجهی به قوانین خرد تبعیت از قوانین کلان را تضمین نمی کند! در این ایام کوچک ترین بی قانونی ها همچون تبلیغات پیش از زمان موعد مقرر در فضای شبکه های موبایلی هیچ اقدام خلاق قانون را در تصمیمات و تحرکات کلان دوران نمایندگی تضمین نمی کند، و چه بسا بیانگر شخصیت توجیه ساز برای عبور از قانون باشد! اطلاع از متن قوانین و نظارت بر رفتارهای کاندیدای انتخابات به رای دهنده کمک می کند تا از شخصیت واقعی اشخاص اطلاع یابد.

جامعه ایرانی به دلایل ویژگی های هویتی خود و کمرنگ بودن شاخص های همچون سرانه مطالعه از روحیه عاطفی و احساسی برخوردار است. ایام رقابت های انتخاباتی بستری مناسب برای ایجاد هیجانات کاذب و احساسی از سوی کاندیداها و جریانات سیاسی می باشد تا فرصت تعقل را از رای دهندگان بگیرند. بی توجهی به قدرت و اندازه تبلیغات می تواند از شدت تاثیرگذاری آن بکاهد و فرصت بیشتری برای بررسی منطقی کاندیدای تراز را فراهم کند.

نویسنده : صالح کاهانی

 

به اشتراک بگذارید

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
  • Google Plus
  • Print
نظرات

یک نظر به "نماینده واقعی مردم کیست؟"

  1. به نام خدا
    سال 1385 با هزار امیدوآرزو، قسمت عمده پس انداز خود را صرف خرید سهام شرکت در شرف تأسیس پتروشیمی گلستان نمودیم ، پس از سالها انتظار، نه تنها خبری از سود سهام نشد، بلکه ساخت این شرکت نیز پیشرفت چندانی نداشته است.
    تأسف برانگیزتر اینجاست که سایت این شرکت غیر فعال و تلفن های این شرکت نیز پاسخگو نمیباشند، هیچکدام از مسؤلین نیز جوابگوی مطالبات بحق سهامداران نیستند؟! گناه سهامداران مظلومی که به وعده های مسؤلین اعتماد کردند چه بوده؟؟!…
    این وبلاگ فقط برای اطلاع رسانی،ثبت وعده های مسؤلین ، ارتباط بین سهامداران،و پیگیری خواسته های بحق سهامداران مظلوم این شرکت ایجاد شده است
    ****** سلام وبلاگ شما لینک گردید لطفا ما را لینک کنید ******

نظر دادن