تفاوت کیفیت نماز رسول الله (ص) و اهل سنت به گفته بزرگان اهل سنت
انتشار: 05 مرد ماه 1394 ساعت 13:05 دیدگاه ها: یکی

به گزارش گلستان بلاگ،وبلاگ «مهدویت» نوشت:

محل سجده در نماز

رکوع کردن پس از قرائت و سپس سجده بعد از رکوع از ارکان نماز است که بدون آن نماز تحقق پیدا نمی کند و لذا از نگاه فقیهان سنت و تشیع در آن اختلافی نیست، فقط در مکان و جائی که پیشانی هنگام سجده باید قرار گیرد اختلاف وجود دارد که به برخی از این اختلافها اشاره می کنیم.

Capture

مکان سجده از نگاه فقیهان شیعه

فقهای شیعه با استناد به مدارک نقل شده از رسول خدا صلی الله علیه و آله و ائمه اطهار سلام الله علیهم می گویند: پیشانی و محل سجده علاوه بر پاک بودن آن باید از جنس زمین یا چیزیکه از آن می روید باشد وماکول وملبوس نباشد،  و سجده بر چیزی که از اسم زمین بیرون باشد مثل معادن طلا ونقره وعقیق وفیروزه وقیر وزفت وامثال آنها وهم چنین جایز نیست سجده کردن بر چیزیکه از اسم روئیده شده از زمین خارج شده باشد مانند: خاکستر وذوغال وامثال آنها، وجایز نیست سجده بر خوراکى ولباس مثل نان وپنبه وکتان وامثال آنها وجایز است سجده بر هر سنگی که معدنى نباشد.

مکان سجده از نگاه فقیهان اهل سنت

و اما در بین فقیهان اهل سنت و دیگر بزرگان آنان در محل سجده اختلافات فراوانی دیده می شود که متن ذیل گوشه ای از این اختلافات را نشان می دهد.

شارح صحیح بخاری می نویسد:

قال مجاهد : لا بأس بالصلاه على الأرض وما أنبتت .

سجده بر زمین و آنچه از آن می روید اشکالی ندارد.

ومذهب مالک : لا بأس أن یسجد على الخمره والحصیر وما تنبت الأرض ، ویضع کفیه علیها . والسجود على الأرض أفضل عنده ، وعند کثیر من العلماء .

مالک از پیشوایان چهارگانه اهل سنت گفته است: سجده بر خمره و حصیر و آنچه از زمین می روید صحیح است و لی بر زمین افضل است، که در این افضلیت بسیاری از دانشمندان با او هم راه هستند.

وکان ابن مسعود لا یصلی على شیء إلا على الأرض .

ابن مسعود جز بر زمین بر چیز دیگری سجده نمی کرد.

وروی عن أبی بکر الصدیق ، أنه رأى قوما یصلون على بسط ، فقال لهم : أفضوا إلى الأرض . وفی إسناده نظر .

ابوبکر عده ای را دید که بر فرش سجده می کردند به آنان گفت: فرش را کنار بزنید و بر زمین سجده کنید. اگر چه در سند این نقل باید تامل نمود.

وروی عن ابن عمر ، أنه کان یصلی على الخمره ویسجد على الأرض . ونحوه عن علی بن الحسین .

در باره فرزند عمر نقل شده است که او نیز بر خمره و زمین سجده می کرد و همچنین علی بن الحسین چنین می کرد.

وقال النخعی فی السجود على الحصیر : الأرض أحب إلی . وعنه ، أنه قال : لا بأس أن یصلی الحصیر ، لکن لا یسجد علیهِ .

نخعی سجده بر زمین را بیشتر دوست می داشت و می گفت: هنگام نماز روی حصیر ایستادن اشکالی ندارد ولی سجده بر آن روا نیست.

ونقل حرب ، عن إسحاق ، قال : مضت السنه من النبی ( أنه صلى على الخمره والبساط ، وعلى الثوب الحائل بینه وبین الأرض . قال : وأن سجد الرجل على الأرض فهو أحب إلی ، وأن أفضى بجبهته ویدیه إلى الأرض فهو أحب إلینا . وأکثر صلاه النبی کانت على الأرض…

از اسحاق نقل است که گفت: سنت پیامبر سجده بر خمره و فرش و پارچه ای است که بین نماز گذار و زمین حائل شده باشد.

وقال ابن المنذر : کرهت طائفه السجود إلا على الأرض ، کان جابر بن زید یکره الصلاه على کل شیء من الحیوان ویستحب الصلاه على کل شیء من نبات الأرض.

گروهی از سجده بر غیر زمین اکراه داشتند، جابر بن یزید از سجده بر چیزی که از حیوانات باشد اکراه داشت، و بر هر چیزی که از روئیدنیها باشد سجده مستحب است.

فتح الباری فی شرح صحیح البخاری: ج 2 ص 254 ، دار النشر : دار ابن الجوزی – السعودیه / الدمام – 1422هـ  ، الطبعه : الثانیه ، تحقیق : أبو معاذ طارق بن عوض الله بن محمد

سجده گاه رسول خدا صلی الله علیه و آله

به اعتقاد شیعه و سنی، سیره و روش رسول خدا صلی الله علیه و آله در همه اعمال ملاک و معیار پیروی و اقتدا به او در انجام اعمال دینی است و در این سخن هیچ اختلافی وجود ندارد و نکته مهم که سر آغاز بحث و گفتگو بین این دو گروه از مسلمانان است روش اثبات سنت و سیره آن حضرت است.

به دیگر سخن، ناقلان و راویان سنت نقش اصلی را در انتقال دارند پس باید این افراد نیز شرائطی را داشته باشند که در جای خود مباحث آن با دقت پی گیری شده است.

نماز در اسلام ستون دین و نمایشگر بندگی در برابر معبود است که شیوه اجرای آن را باید از مربی و مبلغ آن آموخت، همانگونه که خودش فرمود: «صلوا کما رأیتمونی أصلی»

آنگونه که من نماز می خوانم شما به خوانید.

روایات و نقلهای فراوانی در آثار حدیثی و فقهی اهل سنت وجود دارد که رسول خدا یا بر زمین سجده می کرد و یا بر حصیری که زیر پایش قرار داشت.

رسول خدا صلی الله علیه و آله بر زمین سجده می کرد

بخاری می نویسد:

حدثنا أبو الْوَلِیدِ قال حدثنا شُعْبَهُ قال حدثنا سُلَیْمَانُ الشَّیْبَانِیُّ عن عبد اللَّهِ بن شَدَّادٍ عن مَیْمُونَهَ قالت کان النبی صلى الله علیه وسلم یُصَلِّی على الْخُمْرَهِ.

میمونه یکی از همسران پیامبر گفته است: رسول خدا صلی الله علیه و آله بر خمره نماز می خواند.

محمد بن إسماعیل أبو عبدالله البخاری الجعفی الوفاه: 256 ، صحیح البخاری  ج 1   ص  149 و ص 150، دار النشر : دار ابن کثیر , الیمامه – بیروت – 1407 – 1987 ، الطبعه : الثالثه ، تحقیق : د. مصطفى دیب البغا.

ترمذی در کتاب سننش با نقل بخشهائی از احادیث و با ذکر نام تعدادی از همسران و اصحاب رسول خدا از قول آنان می نویسد:

وفی الْبَاب عن أُمِّ حَبِیبَهَ وبن عُمَرَ وَأُمِّ سُلَیْمٍ وَعَائِشَهَ وَمَیْمُونَهَ وَأُمِّ کُلْثُومٍ بِنْتِ أبی سَلَمَهَ بن عبد الْأَسَدِ ولم تَسْمَعْ من النبی صلى الله علیه وسلم وَأُمِّ سَلَمَهَ قال أبو عِیسَى حَدِیثُ بن عَبَّاسٍ حَدِیثٌ حَسَنٌ صَحِیحٌ وَبِهِ یقول بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ وقال أَحْمَدُ وإسحاق قد ثَبَتَ عن النبی صلى الله علیه وسلم الصَّلَاهُ على الْخُمْرَهِ قال أبو عِیسَى وَالْخُمْرَهُ هو حَصِیرٌ قَصِیرٌ.

از ام حبیبه و عبد الله بن عمر و ام سلیم و عائشه و میمونه و ام کلثوم و ام السلمه و ابن عباس (که حدیث او حسن و صحیح است) و همچنین احمد و اسحاق نقل شده است که شهادت داده اند که رسول خدا صلی الله علیه و آله بر خُمره نماز می خواند.

ابو عیسی گفته است: خُمره حصیر کوچک است.

محمد بن عیسى أبو عیسى الترمذی السلمی الوفاه: 279 ، سنن الترمذی:  ج 2 ص 151 و 152، دار النشر : دار إحیاء التراث العربی – بیروت –  – ، تحقیق : أحمد محمد شاکر وآخرون.

احمد حنبل پیشوای حنبلیها می نویسد:

18884 حدثنا عبد اللَّهِ حدثنی أبی ثنا عبد الصَّمَدِ قال ثنا عبد الْعَزِیزِ بن مُسْلِمٍ ثنا الأَعْمَشُ عن عبد الْجَبَّارِ بن وَائِلٍ عن أبیه قال رأیت رَسُولَ اللَّهِ صلى الله علیه وسلم یَسْجُدُ على الأَرْضِ وَاضِعاً جَبْهَتَهُ وانفه فی سُجُودِهِ.

عبد الجبار بن وائل از پدرش نقل می کند که گفت: رسول خدا را دیدم که هنگام سجده پیشانی و بینی اش را بر زمین می گذاشت.

مسند الإمام أحمد بن حنبل: ج 4   ص 317 ، دار النشر : مؤسسه قرطبه – مصر، و المعجم الکبیر للطبرانی: ج 22 ص 29رقم 62 ، دار النشر : مکتبه الزهراء – الموصل – 1404 – 1983 ، الطبعه : الثانیه ، تحقیق : حمدی بن عبدالمجید السلفی

ابن تیمیه نیز می نویسد:

عن أبى حمید الساعدى أن النبى صلى الله علیه وسلم کان إذا سجد مکن جبهته بالأرض…

رسول خدا هنگام سجده پیشانی را بر زمین می گذاشت…

رواه أبو داود والترمذى وقال حدیث حسن صحیح.

این روایت را ابو داود و ترمذی نقل کرده اند و حسن و صحیح است.

کتب ورسائل وفتاوى شیخ الإسلام ابن تیمیه: ج 22 ص 171 دار النشر : مکتبه ابن تیمیه ، الطبعه : الثانیه ، تحقیق : عبد الرحمن بن محمد بن قاسم العاصمی النجدی.

خُمره چیست؟

ابن تیمیه می نویسد:

قالوا ( الخُمره) کالحصیر الصغیر تعمل من سعف النخل وتنسج بالسیور والخیوط وهى قدر ما یوضع علیه الوجه والأنف فإذا کبرت عن ذلک فهی حصیر.

خُمره مانند حصیر کوچکی است که از برگ درخت خرما بافته می شود و به اندازه ای است که صورت و بینی بر آن قرار گیرد و اگر از این بزرگتر باشد حصیر است.

کتب ورسائل وفتاوى ابن تیمیه: ج 22  ص 176، دار النشر : مکتبه ابن تیمیه ، الطبعه : الثانیه ، تحقیق : عبد الرحمن بن محمد بن قاسم العاصمی النجدی.

عمر بن عبد العزیز بر خاک سجده می کرد

بیقین سجده بر خاک و آنچه زمین بر آن صدق می کند نزدیکتر به دستور شارع مقدس است که اتفاقا هر دو گروه از فقیهان تشیع و تسنن آن را قبول دارند، می ماند موارد اختلافی مانند فرش و یا هر چیزی دیگر که در این صورت با شک در مصداق زمین بودن از محور بحث خارج می شوند زیرا با سجده بر زمین و آنچه مصداق زمین است یقین به اطاعت امر مولی حاصل می شود و در موارد مشکوک چنین نیست از این روی می بینیم عمر بن عبد العزیز دستور می دهد تا بر محل سجده اش خاک قرار دهند تا نمازش بدون اشکال باشد.

ابن حجر عسقلانی شارح صحیح بخاری می نویسد:

قال بن بطال لا خلاف بین فقهاء الأمصار فی جواز الصلاه علیها الا ما روى عن عمر بن عبد العزیز أنه کان یؤتى بتراب فیوضع على الخمره فیسجد علیه ولعله کان یفعله على جهه المبالغه فی التواضع والخشوع فلا یکون فیه مخالفه للجماعه.

ابن بطال گفته است بین فقهای شهرها در سجده بر حصیر اختلافی نیست مگر آنچه که از عمر بن عبد العزیز نقل شده است که وی مقداری خاک بر سجاده اش می گذاشت تا هنگام سجده پیشانی را بر آن بگذارد وشاید این عمل او بجهت تواضع و خشوع بیشتر در نماز بوده است نه مخالفت با روش اهل سنت.

فتح الباری شرح صحیح البخاری : ج 1   ص 488، أحمد بن علی بن حجر أبو الفضل العسقلانی الشافعی الوفاه: 852 ، دار النشر : دار المعرفه – بیروت ، تحقیق : محب الدین الخطیب.

خلاصه سخن

از مباحث پیشین و در موضوع محل سجده که اختلاف در فقه شیعه و سنی در آن بسیار مشهور و آشکار است این نتیجه حاصل می شود که بر اساس اعتراف همسران و برخی از اصحاب رسول خدا صلی الله علیه و آله آن حضرت بر خاک و بر حصیر بافته شده از برگ خرما سجده می کرده است و اگر در مواقع استثنائی و ضرورت بر گِل و یا فرش و لباس سجده می کرده است نمی تواند محملی برای همه جا و همه شرائط باشد.

و از طرفی نتیجه و عصاره مباحث گذشته ما را به این نکته می رساند که آنچه امروز به نام سنت در باب نماز جریان دارد هیچ شباهتی به روش عبادی رسول خدا ندارد بلکه افزوده هائی است که در طول زمان بر آن افزوده شده است، و تنها ملاک برای رسیدن به واقعیت همان مراجعه به فقیهان خاندان عصمت و فرزندان رسول خدا است.

به اشتراک بگذارید

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
  • Google Plus
  • Print
نظرات

یک نظر به "تفاوت کیفیت نماز رسول الله (ص) و اهل سنت به گفته بزرگان اهل سنت"

  1. 13تولد مولاء علی در کعبه 13+ 5 تن= 18 الله 18 +64 دین 64 الله محمد علی 64 +18= 82 امام 82 مهدی هم به ابجد کبیر و صغیر میشود 82 سجده در محراب کعبه 82 هر دینی توانست با ابجد کبیر و صغیر با سه کلمه دین خود را ثابت کندنزد الله آبرو دارد و بحق میباشد به ابجد دین 64 دین 64 الله محمد علی 64 حقیقت دین الله 64عقل کل بدین اسلام64 هدایت دین حق اسلام64 عشق الله راه الله 64صاحب خلافت دین64بارهبر اصلی قرآن 64راه الله منصب الله 64 الله محمد علی 64طلسم قرآن کریم 64نماینده بدین الله 64حقیقت دین الله 64 بهترین دین دنیا 64 الله محمد علی64 بهترین دین کدام 64دین الله شیعه است 64 دین الله اصل اسلام64 دین الله شیعه است 64به وارث الله64 دین واقعی اسلامه64 انوار مقدس دین الله 64 الله محمد علی 64 امام دین رهبر قرآن64 معجزه قرآن محمد64استخاره قرآن کریم 64 دین 64 جمال دین کمال قرآن 64 بهترین دین دنیا 64 کاملترین دینه64 حقیقت دین الله 64 به ابجد دین الله 34 +25 شیعه اصل اسلام = 59 مهدی 59 دین واقعی اسلام 59 اصل دین ها حق اسلام59 دین واقعی اسلام 59 به ابجد دین الله 34 +25 اصل اسلا م = 59 مهدی 59 جمال دین کمال قرآن64 دین 64 بهترین دین دنیا 64 الله محمد علی64 بهترین دین کدام 64دین الله شیعه است 64 به وارث الله64 دین واقعی اسلامه 64 استخاره قرآن کریم 64نام شیعه 12 بار در قرآن آمده وَ إِنَّ مِنْ شِیعَتِهِ لَإِبْراهِیمَ إِذْ جاءَ رَبَّهُ بِقَلْبٍ سَلِیمٍ نام شیعه 12 بار در قرآن آمده نام امام هم دوازده بار در قرآن آمده نام آدم 25 بار در قرآن آمده به ابجد اصل اسلام 25 نام آدم هم 25 بار در قرآن آمده آدم باش حق را بپذیر نامرد نباش پیامبر فرمود فقط یک فرقه اهل نجات است به ابجد فرقه 25 شیعه 25 کعبه 25 کربلا 25 اصل اسلام 25 پیامبر فرمود من و علی قبل از خلقت یک نور واحد بودیم مگر نام محمد هم علی نیست آئینه روی محمد علیست به ابجد دین 64+64= 128 حسین 128 کلید دین 128 دین حسین 36 +36 =72+72= 144 به ابجد کبیر و صغیر اسلام 144 ضرب 12 امام در خودش میشود 144در سوره مدثر آیه38و39کل نفس کسبت بما رهینه الااصحاب الیمین همه در قیامت درگرو اعمالشون هستن الا اصحاب یمین.. اصحاب یمین چه کسانی هستن؟؟؟
    یمین به ابجد میشه110 یمین 110 ولی دین 110 دین الهی 110 علی110 جلوه الله 110 حامیان 110 دین الهی 110 علی 110 میباشد نام علی هم110
    پس معنای آیه این شد پس همه درقیامت در گرو اعمالشون هستند الا شیعیان علی..
    حدیث پیامبر ص”علی و شیعیانش رستگارند.. امت بعد از من73فرقه باطل میشود فقط شیعیان علی اهل بهشتند..علی قسیم النار و الجنه علی قسمت کننده جهنم و بهشت است.. بنظر شما در دلی که حب دشمن اهلبیت باشه به ابجد دین64 الله محمد علی 64دین بایدحساب کتاب داشته باشه الکی بی ولایت که نمیشه64 دین 64نشانه های دین اسلامی64 حکم الله علی64دین64 الله محمد علی64جانشین محمد علی64دین 64+132 اسلام=196دین اسلام196 دین اسلام 196 الله محمد علی میباشد 196بانگاه الله بدینه196اصوله دین196 امام کل دین196 کلید اسلام196دین اسلام 196 ضرب 14 معصوم در خودش میشود 196 دین اسلام196
    خب قاتل فاطمه باشه برای او در بهشت جایی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    عاشورا نتیجه فراموشی غدیر بود……. پیامبر فرمود فقط یک فرقه اهل نجات است به ابجدفرقه25شیعه 25کعبه25 ارباب جهان25 اصل اسلام25 انسان کامل25 انسان نمونه25اصل حق25اصل اسلام25شیعه25دین آدم25نام آدم 25بار در قرآن آمده آدم باش و حق را بپذیر اصل اسلام 25میباشدنام امام هم 12بار در قرآن آمده نام شیعه 12باردر قرآن آمده وَ إِنَّ مِنْ شِیعَتِهِ لَإِبْراهِیمَ إِذْ جاءَ رَبَّهُ بِقَلْبٍ سَلِیمٍ این آیه34 حرف دارد34+25=59 مهدی 59 کاملترین دین 59 کاملترین مرد59 باارزشترین دین59 به مدافعان الله59ارباب معرفت شیعه59مهدی 59خورشید ماه عالم 59با مرد الهی الله59باخورشید ولایت59ماه خورشیدعالم59شجره مطهره اسلام 59سرور یا تاج سری 59حاکم دین اسلامی59با خورشید ولایت 59خلیفه اسلام الله59خوشبخترین انسان عالم59باسروردین الله59نظم الهی ارباب جهان59 { 59اندیشه حق پاک قرآن59 یابانک طلایی اذان 59 با فرصت طلایی59مهدی59 دین الله 34+25 اصل اسلام = 59 مهدی59دین واقعی اسلام 59راهنمای دین اسلام 59 آخرین امام دین اسلام59 فرقه دین الله 59 با معیاره الله 59 راه الله اسلام قرآن 59 معیارراه حق 59مهدی میباشد 59 با آل یاسین علی 59آخرین امام دین حق59آخرین امام دین اسلام59 نعمت ولایت اسلام 59 شجره مطهره اسلام59 حاکم دین اسلامی 59خلیفه اسلام الله59 اسلام حق ناب محمدی 59نوره الله محمد59به ابجد وحدت کل اسلام600-541 ابوبکر و عمر=59مهدی 59 اجرکم عندالله 59با سرور دین الله 59سالاره حق انبیاء59صاحب ذالفقاری 59به ابجد کبیر {تفسیر علم ابجد قرآن} 1261-1202 عمر ابوبکر عثمان = 59 مهدی 59 جهان 59 آزآن 59 مهدی میباشد59 صاحب اسلام اصل اسلامه 59 این آیه ولایت هم 59 حرف میباشد بشمارحروفش را 59 ونریدأن نمن على الذین استضعفوافى الأرض ونجعلهم أئمّه ونجعلهم الوارثین59مهدی59باامید مستضعفان59یارهبر کل جهان 59مهدیمهدی59 یعنی9+5=14 معصوم خانواده محترم رسول الله حضرت محمد را 14 معصوم میگویند وَ إِنَّ مِنْ شِیعَتِهِ لَإِبْراهِیمَ إِذْ جاءَ رَبَّهُ بِقَلْبٍ سَلِیمٍ جانشین محمدی 516 -541فتنه ها عمر ابوبکرفتنه ها = شیعه 25 کعبه 25 شیعه 25 فرقه 25 پیامبر فرمود فقط یک فرقه اهل نجات است به ابجد فرقه 25 شیعه 25به ابجد حقیقت مذهب 669-451 عمر و ابوبکر= 128 حسین (ع) پیامبر فرمود فقط یک فرقه اهل نجات است به ابجد فرقه 25 شیعه25فرقه 25 کعبه25 آل الله 25 شیعه 25با آل قرآن25 آل الله 25شاه مردان 25 ارباب جهان25 زنده باد25اصل حق25 اصل اسلام25ماه تابانه 25شیعه25 آل الله 25باآل قرآن 25اصل دین 25شاه مردان 25 ارباب جهان25زنده باد 25اصل حق25ضربان قلب25 قدرت و باطریش باید25باشه قلبه25شیعه25ضربان قلب25 جان کلام 25انسان کامل 25انسان نمونه 25آدم الهی 25 نام آدم 25 بار در قرآن آمده آأم باش و حق را بپذیر آدم باش دیگه نام آدم 25 بار در قرآن آمده به ابجد غدیر 1214 -1202 سه خلیفه = 12 امام منتخب 1092-1202سه خلیفه = 110 علی 110 دین الهی 110 با ادب اهل دین 110 ولی دین 110 بحق 110حامیان 110 نگین 110دین الهی110علی 110ولی دین 110 إنما یرید الله لیذهب عنکم الرجس أهل البیت و یطهرکم تطهیرا)پلیسی 110 نامت صدو ده یا علی حقا پلیس عالمی پلیس 110 مذهب مهدی110دین الهی 110نگین110دین الهی110ماه دین110ولی دین110 تنها راه نجات دین اسلام 1312-1202 سه خلیفه قاصب = 110 علی 110دین الهی110 جلوه الله 110 حامیان 110 دین الهی110 نگین110 دین الهی 110ماه دین110علی110 پلیسی110نامت صدوده یا علی حقا پلیس عالمی علی در کعبه چون آمد به دنیا شکاف کعبه می گوید همین را بی اذنه علی قدم مزن بر محراب هم زاده محرابو شهید محراب علیست 110نمک110نان جو 110 گندم ها 110 به نانو نمک مرتضی علی قسم جانشین مصطفی این مرتضی مولاء علیست به ابجد 202 محمد علی 202 احکام اسلام 202 محمد 92+ 110 علی=202مومن الله 202 احکام اسلام202احکام بدین الله202آئینه الله202اهل لااله الاالله 202مومن الله202آقاجانم ها202محمد92+110علی =202 امام کل دین ها202آئینه الله 202شیعه یعنی ش شما ی یار ع علی ه هستی شیعه یعنی شمایارعلی هستی به ابجدصغیر الله18جانشین18+ 18ذلحجه”غدیرخم =36حق مقدس اسلام 36+36=72 جانشین هامقدس=72+ 72یعنی شهدای 14معصوم 72یعنی 2ضربدر 7= 14 معصوم 72+72=144اسلام144به ابجدکبیرو صغیر اسلام میشود144ضرب12 امام در خودش میشود144 اسلام یعنی نماز4ضربدر4=16+1= 17رکعت نماز در5وقت بنام5تن آل عباء 5 انگشت داری به دست این نشان5تن است14بند انگشت داری به دست این نشانه 14معصوم شیعه استقال رسو الله کتابی الله و عترتی 1575+12 امام = 1587-1202 سه خلیفه قاصب = 385 وصی محمد علی مهدی 367 +18 ذالحجه= 385 شیعه میباشد 1587 اهل دینی رضایت الله1587-1202سه خلیفه =385 شیعه 385 اسلام پیامبر 385 فقط دین اسلام 385 دین واقعی اسلام 385 شیعه 385 قال رسو الله { کتاب الله و عترتی 1575+12 امام = 1587-1202 سه خلیفه = 385 شیعه عترت پیامبر میباشد { فقط خدا 794-541 فتنه ها عمر ابوبکر =253 انسان کامل 253+ 132 اسلام = 385 شیعه 385 فلسفه دین الله 385شیعه 385 حرفهای حسابی 385راز اهل عالم 385 فقط دین اسلام 385 شیعه 385 انسان کامل اسلام 385 فقط دین اسلام 385بدین واقعی اسلام 385 دین ناب الله محمد علی 385بدین واقعی اسلام 385 حکم الهی دین الله 385 قانون الهی دین الله 385 با وصی دین محمد علی 385 به ابجد دین 64 لطفا دین خود را ثابت کنیدعلی 110+135فاطمه +128 حسین +12 امام = 385 شیعه 385 این عدد شیعه را از راست بخوان میشود 583 محمد علی فاطمه حسن حسین 583 کهیعص195+278حمعسق=473+110دین الهی= 583عاشوراه 583شبکه نور583محمدعلی فاطمه حسن حسین 583 نماینده قرآن 511+72بدینها =583 نماینده قرآن بدین ها 583محمد علی فاطمه حسن حسین 583شجره های مهدی 583 امت اسلامی 583 اهل دین اسلام قرآن 583 شیعه بدین اسلام 583 إِذْ قَالَ یُوسُفُ لِأَبِیهِ یَا أَبتِ إِنِّی رَأَیْتُ583 أَحَدَ عَشَرَ583 محمد علی فاطمه حسن حسین583 عاشوراه 583فرق نمیکند که سنی بحق باشد یا شیعه وحدت اسلام برایم مهم است و پذیرش بحق به ابجد وحدت کل اسلام 600 منهای 541 ابوبکر و عمر = 59 مهدی 59 بزودی خواهد آمد و همه ادیان را به وحدت فرا میخواند ما باید کمکش کنیم صحابه حضرت مهدی بودن زحمت دارد شیعه385با آل قرآن385 بدین واقعی اسلام 385 اسلام واقعی الله 385 شیعه 385 پیامبر فرمود فقط یک فرقه اهل نجات است به ابجد فرقه 385 شیعه385 فقط دین اسلام 385 شیعه385بدین واقعی اسلام 385اسلام واقعی الله 385 راه حقه الله 385 اسلام پیامبر385 فقط دین اسلام 385 شیعه 385 میباشدانّى جاعلک للنّاس اماماً.خداوند در قرآن می فرماید ما امام را انتخاب می کنیم پیش از این برای امام، ویژگی هایی را از قبیل عصمت و علم و … بیان کردیم. روشن است که یافتن و شناختن کسی که دارای این صفات -آن هم در عالی ترین درجه- باشد تنها به وسیله خداوند که دانای به آشکار و نهان انسانهاست، امکان پذیر است. همان گونه که خداوند در قرآن کریم به ابراهیم می فرماید: من تو را به مقام امامت مردم از صعصعه بن صوحان روایت است که وى هنگامى که على علیه السلام به حکومت رسید بر آن حضرت وارد شد وگفت : اى امیرمؤمنان ، شما برترید یا آدم ابوالبشر ؟ فرمود : خودستایى زشت است ، [ ولى بدان که ] خداوند به آدم فرمود : ( تو وهمسرت در بهشت جاى گزینید واز همه چیز بخورید جز این درخت . . . ) [ ولى آدم از آن درخت خورد ] اما با آن که خداوند بیشتر چیزها را براى من مباح کرده بود من از آنها دست کشیدم و پیرامون آنها نگشتم . پرسید : شما برترید یا نوح ؟ فرمود : نوح قوم خود را نفرین کرد ومن هیچ گاه بر ظالمان وغاصبان به حق خودم نفرین نکردم ، وفرزند نوح کافر بود ولى دو فرزند من سرور جوانان اهل بهشتند . پرسید : شما برترید یا موسى ؟ فرمود : خداوند موسى را به نزد فرعون فرستاد وموسى گفت : ( مى ترسم که مرا بکشند ) ، ( 2 ) ولى من هنگامى که رسول خدا صلى الله علیه واله وسلم مرا براى تبلیغ سوره برائت فرستاد که آن را در موسم حج بر قریش قرائت کنم هیچ نترسیدم با آن که بسیارى از سران وگردان آنها را کشته بودم ، رفتم وآن سوره را بر آنان قرائت کردم واز آنان نترسیدم . پرسید : شما برترید یا عیسى بن مریم ؟ فرمود : مادر عیسى در بیت المقدس * بود ، چون هنگام زایمان او فرا رسید شنید که کسى مى گفت : بیرون رو که اینجا پرستشگاه است نه زایشگاه ، اما مادر من فاطمه بنت اسد چون هنگام زایمانش فرا رسید در حرم بود ، پس دیوار کعبه شکافت وشنید که کسى مى گوید : داخل شو ، واو داخل در وسط خانه شد ومن در آنجا به دنیا آمدم ، واین فضیلت را هیچ کس پیش از من وپس از من دارا نبوده ونیست . حضرت ابراهیم علیه السلام قبل از این که به مقام امامت برسد به مقام خلت رسیده بود و قبل از آن به مقام رسالت و قبل از آن به مقام نبوت و در آخر عمر بعد از امتحان های سخت خداوند او را به امامت برگزید (آیه 124 سوره بقره) تفاوت مقام نبوت و امامت عمدتا در نوع هدایت آن ها است نوع هدایت نبی ارائه طریق است در حالی که نوع هدایت امام ایصال الی المطلوب است که قرآن از آن به “هدایت به امر” یاد می کند و می فرماید: وَجَعَلْنَا مِنْهُمْ أَئِمَّهً یَهْدُونَ بِأَمْرِنَا لَمَّا صَبَرُوا وَکَانُوا بِآیَاتِنَا یُوقِنُونَ {السجده/24} وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّهً یَهْدُونَ بِأَمْرِنَا وَأَوْحَیْنَا إِلَیْهِمْ فِعْلَ الْخَیْرَاتِ وَإِقَامَ الصَّلَاهِ وَإِیتَاء الزَّکَاهِ وَکَانُوا لَنَا عَابِدِینَ {الأنبیاء/73} . از آیات مذکور بر می آید که رسیدن به مقام امامت مقدمات عدیده ای لازم دارد از جمله رسیدن به مقام مشاهده ملکوت؛‌صبر مطلق ؛ ایقان و…. 5. البته شئون امام متعدد است یعنی امام علاوه بر زعامت مذهبی رهبری و زعامت سیاسی ؛ قضایی ؛ تشریعی و… را بر عهده دارد. پیامبر رحمت (صلی الله علیه و اله ) فرمودند یا علی… انت افضل السابقین ای علی تو بهترین گذشتگان هستی ( بحار الانوار ، موسسه الوفاء بیروت ج 38 ص 134) حضرت ختمی مرتبت در روایتی دیگر می فرمایند : علی بن ابیطالب افضل خلق الله غیری علی بن ابیطالب بعد از من بهترین خلق خداست .(( بحار ، همان ، ج 25 ص 360(( و در روایتی دیگر فرمودند : خیر الاولین و الاخرین من اهل السموات و الارضین او بهترین اولین و اخرین از اهل اسمانها و زمین ها است هنگامی که روز قیامت شود او را بر شتری از شترهای بهشتی سوار می کنند با حرکت او جای جای قیامت روشن می گردد پیامبران می پرسند این اقا با این همه عظمت کیست ایا او نبی مرسل است ؟ منادی ندا می دهد ایشان علی بن ابیطالب وصی حبیب الله است .( بحار الانوار چ موسسه الوفاء بیروت ج 27 ص 360) – عن اللّه تبارک و تعالی : یا أحمد، لولاک لما خلقتُ الافلاک و لولا علیٌ لما خلقتُک و لو لا فاطمه لما خلقتکما؛(1) أی احمد، اگر تو نبودی ، افلاک را خلق نمی کردم ، و اگر علی نبود، تورا خلق نمی کردم و اگر فاطمه نبود، شما را خلق نمی کردم “(بحارالانوار-ج16ص406 امام رضا (ع) ضمن تصریح به محدودیت اذهان مردم در نیل به حقیقت امامت تصریح می کند که امامت بالاتر از نبوت است و برای این ادعا حضرت به اعطای مقام امامت بعد از نبوت به حضرت ابراهیم استدلال می کند: «و ان الامامه خص الله ابراهیم الخلیل (ع) بعد النبوه و الخله مرتبه ثالثه و فضیله شرفه بها». (عیون اخبار الرضا، ج 2، صص 6- 195؛ الکافی، ج 1، ص 199؛ کتاب الحجه، ب نادر جامع، ح 1) امام رضا (ع) فرمود: « برای امام (ع) نشانه هایی است: او داناترین،… پرهیزگارترین، بردبارترین، شجاع ترین، سخاوتمند ترین و عابدترین مردم است. » امام علی (ع) درباره علامت های امام بر حق می فرماید: « امام آگاه ترین فرد است به حلال و حرام خدا و احکام گوناگون و اوامر و نواهی او و هرآنچه مردم نیازمند هستند.» امام صادق (ع) در مقام توصیف اوصاف و مقامات حضرت ابراهیم به ترتیب به مقام‌های: 1- عبد، 2- نبی، 3- رسول، 4- خلیل، 5- امام، اشاره و تاکید می‌کند این مقام ها به ترتیب بوده یعنی اول عبد بعد نبی بعد رسول بعد خلیل و در آخر به مقام امامت نایل می آید. (کافی، ج 1، ص 175) ) ولی یک نابقه هایی هم پیدا می شوند که نگار من به مسجد نرفت و خط ننوشت یکشبه استاد صد مدرس شد امام سجاد (ع) بعد از توصیف خود به ائمه مسلمین خودشان را32 «حجج الله»، 32+32= 64 دین 64+64 الله محمد علی = 128 حسین 128 کلید دین 128 امام الهی128 حسین128 «امام اهل الارض46 علی26+20محمد = 46 ماه 46 الهی 46 +46= 92 محمد 92+18 ذالحجه غدیر خم = 110 علی 110 دین الهی 110 ولی دین 110 بحق110 نگین 110دین الهی 110 یمین 110 نمک 110 نان جو110ماه دین110 دین ماه 110باادب اهل دین110با جانشین الله درزمین 110»، «بنا یمسک الله السماء»، «بنا یترل الغیث و ینشر الرحمه و یخرج برکات الارض» و «لولا ما فی الارض منا لساخت باهلها» توصیف می کند که نگاه بلند و ژرف آنان به امامت را می رساند. این اوصاف از اوصاف اختصاصی امامان است که پیامبران پیشین – جز پیامبر اسلام – بر آنها متصف نبودند.روشن است بی مریضو بیماری دکتران را نبوده است کاری روشن است که امامت شأنى اضافه بر شأن نبوت است که در اثر پایدارى و صبر در مقابل ابتلائات و آزمایش هاى الهى براى آنان حاصل مى شد. صفات وویژگی های لازم برای امامت عبارتند از: الف. مشروعیت الهی امامت؛ ب. صفات خاص (علم و عصمت)؛ ج. مرجعیت علمی و دینی؛ د. واسطه فیض و قطب (ولایت عامه)؛ هـ . برخورداری از الهام. بر اساس این تعریف و ویژگی ها هر شخصی ولو حاکم عادل نمی تواند (امام) و حائز صفت امامت گردد، چرا که جمع صفات فوق در انسان های عادی مشکل بلکه ممتنع است و فقط انسان های محدود با فضل الهی و مورد نص خداوند و رسولش می توانند چنین ادعایی را مطرح کنند. از شیعیان: 1) ابو سعید خدری می گوید: از رسول خدا صلی الله علیه وآله شنیدم که فرمودند: ای علی خداوند هیچ پیامبری را مبعوث نکرده است مگراینکه او را به ولایت تو راهنمائی نموده است.[1] 2 ) رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند در شب معراج از رسولان قبل پرسیدم بر چه چیزی مبعوث گردیده اید؟ جواب دادند: بر نبوت تو و ولایت علی بن ابی طالب و امامان از ذرّیه شما.[2] 3 ) از امام هفتم حضرت ابی الحسن موسی بن جعفر الکاظم علیه الصلاه و السلام روایت است که فرمودند: ولایت علی علیه السلام در جمیع صحف انبیاء گذشته نوشته شده است و خداوند هیچ پیامبری را مبعوث نفرمود مگر بر نبوت محمد صلی الله علیه و آله و ولایت وصیش علی علیه السلام .[3] از تسنن یک نمونه ارائه میشود گرچه احادیث زیادی از آنها داریم: شواهد التنزیل (حاکم حسکانی): 4 )عن ابن مسعود قال: قال لی رسول الله (صلی الله علیه و آله): لمّا اسری بی الی السماء اذاً ملک قد اتانی فقال لی یا محمد سل من ارسلنا من قبلک من رسلنا علی ما بعثوا؟ قلت: معاشر الرسل و النبیین علی ما بعثکم الله؟ قالوا: علی ولایتک یا محمد و ولایه علی بن ابی طالب علیه السلام [4] ابن مسعود روایت کند که رسول خدا صلی الله علیه و آله به من فرمودند: هنگامی که مرا به آسمان سیر دادند فرشته ای نزد من آمد و گفت: ای محمد از رسولانی که قبل از تو مبعوث شده اند بپرس به چه چیزی مبعوث شده *اند؟ من از رسولان و پیامبران پرسیدم: بر چه چیزی خداوند شما را مبعوث کرده است؟ همگی پاسخ دادند: خداوند ما را بر ولایت تو ای محمد و بر ولایت علی بن ابیطالب (علیه السلام) مبعوث کرده است. 1 – اختصاص مفید/ 343 و بحار الانوار 11/60 2- بحار الانوار 26/301 3- اختصاص مفید/ 18 و بصائر الدرجات/ 107 محدّثان اسلامی از پیامبر اکرم(ص) نقل می*کنند که فرمود: «أنا سیّد البشر؛ من سرور آدمیان هستم»، یا « سیّد ولد آدم».(۴) از طرف دیگر در آیه مباهله، امیرمؤمنان علی(ع) به منزله جان پیامبر(ص) معرفی شده است، چنان*که می*خوانیم: «بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم و شما نیز فرزندان خود را، ما زنان خویش را دعوت کنیم، شما هم زنان خویش را، ما نفوس خود را و شما نیز نفوس خود را، آنگاه مباهله کنیم و لعنت خدا را بر دروغ*گویان قرار دهیم».(۵) به اتفاق مفسّران، مقصود از «أنفسنا» جز علی(ع) کسی نیست. زیرا در روز مباهله، پیامبر(ص) جز خود، با چهار نفر وارد میدان مباهله شد: حسنین، فاطمه(س) و علی(ع). دو فرد نخست مصداق « ابنائنا» و نفر سوم بیانگر «نساءنا» (زنان) و نفر چهارم که علی(ع) باشد، مصداق «أنفسنا» است، و لازمه این منزلت که پیامبر(ص) او را جان خویشتن معرفی می*کند، این است که او نیز در پیشگاه خدا در حدّ رسول خدا(ص) یا در درجه بعد است، و چون دلیل قاطع بر برتری پیامبر(ص) بر تمام انسان*ها داریم، در این صورت او باید از نظر فضیلت و منزلت، نزد خدا دومین شخصیت باشد.به ابجد ظالم 971 -430 مقصر = 541 عمر ابوبکر 541 به ابجد فتنه گران 786- 245 اسلامه حق = 541 ابوبکر عمر541 فتنه ها 541+430 مقصر = 971 ظالم + 231 ابوبکر = 1202 ابجد سه خلیفه کفر 1202 اینم آیه قرآن 1202 ان من المجرمین منتقمون 1202 ظالم 971 – 310 عمر =661 عثمان 661 – 231 ابوبکر = 430 مقصر430 +231 ابوبکر = 661 عثمان661-231 ابوبکر= 430 مقصر ابوبکر و عمر طبق معادله ظالم و مقصر از شیطان پست تر بوده اند به ابجد منافقان قرآن 673-132 اسلام = 541 عمر ابوبکر 541 فتنه ها 541 اهله شر 541 دشمنه اسلامی541 اولین قاصب اهل بیتی541 منافق کوردلی 541 دروغگوهای پلید عالمند 541 به ابجد541 مقصرادین الهی 541دشمنه اسلامی 541 عمر ابوبکر541فتنه ها 541پیامبر فرمود بعد از من فتنه ها بپا خیزند به ابجد فتنه ها 541 عمر ابوبکر541 ابجد نامشان 541 میباشد
    به ابجدشیطان22مقصر22دشمن اسلام22عمر22گنده لات22 عمر 22شرور22نابکار22 عمر22لا مذهب22با وحشت22ارعاب 22پررو22تهدید22شرمسارا22 بدبختی گنهکاران22نامردان 22منافقان22مجرمان22با فاسدها22 شرور 22نابکار22سرکشها22انسان سرکش 22 خائن هست22 عمر22گنده لات22نابکار22فحش بد22درآتشه 22دوزخه22شرور22نابکار 22عمر22با قاصبها22ابابکر22 سرکشها22ارعاب22فحش بد22 سرگشها22کسکشها22 انسان سرکش22بدبختی22 دشمن اسلام22لعنت22باوحشت22ارعاب22مجرمان 22منافقان22عمر22نامردان22لامذهب22نابکار22دینها 22عمر22تهدید22ارعاب22بناحقه22نابحقه22دین ها 22احمقه22خردجال22عمر22گنده لات نابکار22بی پدر22سگ پدری22لاشخورا22دشمن اسلام 22عمر22گنده لات 22شرور 22نابکار22گورخر 22نیرنگ22دروغ22کلک 22کید22 مکارا22روباه 22ابابکر22بدبختی22فاحشه22لواط22 ایدز22آلوده 22 ایدز22شرمسارا22بافاسدها22گناه سنگین22اهل بگناه22لواط22عمر22فحاشه22 نابکار22دشمن اسلام 22گنده لات 22شرور22نابکار 22لواط22ایدز22 فاحشه22آلوده22 به ابجدفساد تباهی 563-541 فتنه ها = 22 اندیشه تکفیر 1180-1202 سه خلیفه =22 شیطان22مقصر22دشمن اسلام22عمر 22گنده لات22نابکار22 شرور22دینها 22عمر22شرور22 نابکار22 عمر22لا مذهب22با وحشت 22ارعاب 22پررو22تهدید22 ارعاب شرور22نابکار 22سرکشها22 انسان سرکش 22خائن هست22گنده لات22درآتشه 22دوزخه 22شرور 22نابکار 22عمر22با قاصبها 22ابابکر22سرکشها22ارعاب22تهدید 22عمر22گنده لات نابکار22از جنگ میکرد فرار22دشمن اسلام 22عمر 22مقصر22ابابکر22دوسال خلافت نکرده از دنیا رفت در جهان هم اکنون قاصبان خلافت به هر قیمتی در راس کارندو جان مردم برایشان هیچ اهمیتی نداردخود در ماشینهای ضد گلوله نشسته و بفکر امثال من و شما نیستندهمه چیز را قصب کرده اندوفقط برای خود می خواهند 22جاطلبا 22 سست ایمان 22لا مذهب 22مرگی 22باخاری22مردند 22تمام ناحقها دوسال خلافت نکرده از دنیا می روند قاتلان امام حسین دوسال نشده توسط مختار علیه سلام همگی به درک واصل شدند این ایه قرآن ابجد عمر22ابوبکر27+25 عثمان =74 فرقه شدن دین اسلام توسط این سه قاصب پلیدابجد این آیه قرآن هم 74 میباشد74 سوره سجده آیه 22 ان من المجرمین منتقمون قرآن میفرماید ما مجرمان را سخت عقوبت خواهیم کردابجد این آیه قرآن ابجد ابوبکر عمر عثمان 74 میباشد ان من المجرمین منتقمون74 عمر ابوبکر عثمان 74 والشجرتها الملعونه 74شجره خبیث دین اسلامی 74 عمر ابوبکر عثمان 74بدین نامرد بخبیث نا اهل 74 شجره خبیث دین اسلامی 74عمر ابوبکر عثمان 74 ابجدشان 74 میباشدخداوند برای امتحان امت اسلام دست پیامبر و علی را با گرفتن عهد از ایشان بست و ناکسان خبیث دین بر اسب سرکش خلافت سوار و بسوی جهنم رهسپار شدند ابوبکر دوسال خلافت نکرده آرزوی خلافت را به گور برد تمام ناحق ها دوسال نشده سر نگون میشوند قاتلان امام حسین دوسال نشده مختار همه را به درک فرستاد ان من المجرمین منتقمون قرآن میفرماید ما مجرمان را سخت عقوبت خواهیم کردابجداین آیه قرآن ابجد ابوبکر عمر عثمان 74 میباشد ان من المجرمین منتقمون74عمر ابوبکر عثمان 74والشجرتها الملعونه 74شجره خبیث دین اسلامی 74 بدین نامرد بخبیث نا اهل 74 شجره خبیث دین اسلامی 74عمر ابوبکر عثمان 74 ابجدشان 74 میباشد74 منافق دین اسلام 467-541= 74عمرابوبکر عثمان74دزدان نامرده دینه اسلام 467-541= 74 به ابجد صغیر کهیعص49 دجال بدین اسلامه 49عمرو ابوبکرقصب خلافت علی نمودند 74مقصرا اصلی دین اسلام 74 خلفای ظالم دین اسلامی 74 به ابجد سفیان 201-372 اسرائیل = 171 آل سعود آمریکا 272+38 دجال = 310 گمراه دین 310جهل عرب 310عمر 310 سفیان 201+171 آل سعود = 372 اسرائیل372بشیطان 372 اسرائیل 372بدترین گروه49 فضای آلوده 49یاگروه ها فاسد 49 یاگروه ها فاسق49دجال بدین اسلامه 49 و آل سعود همان سفیانی میباشند آمریکا 272+38 دجال = 310 عمر اباجهل در دین310گمراه دین 310میباشد اهل دین کافران کوردل712 -541عمر ابوبکر فتنه ها = 171 آل سعود171 بیدادگران دینها342-171=171آل سعود171+370 شیطان= 541 فتنه ها 541 عمر ابوبکر541 به ابجد اختلاف دین ۱۲۷۶-۱۲۰۲ ابوبکر و عمر و عثمان = ۷۴ عمر ابوبکر عثمان 74شجره ملعونه خبیثه 74 کسانی که باعث شدند در دین اسلام اختلاف بیفتد و دین اسلام را به ۷۴ فرقه از هم متلاشی نمودند ابجدصغیر سه خلیفه ۷۴ میباشد ابوبکر۲۷+۲۲ عمر +۲۵ عثمان = ۷۴ لعنت خدا بر سه خلیفه نادان که باعث ۷۴ فرقه شدن دین اسلام شدند 74 و آیه قرآن ان من المجرمین منتقمون 74 فهمو شعور حیوان ۷۴ ابوبکر 27+22عمر 25عثمان = 74 اشداء علی الکفار74 والشجرتها الملعونه 74 فهمو شعور حیوان ۷۴ بدروغ گویان عالمی 74 شجره ملعونه خبیثه 74 فرقه ابوبکر 27+22عمر +25 عثمان=74 امت74 فرقه را این سه خلیفه ناحق ساختند آیه قرآن هم میخواهید = ان من المجرمین منتقمون74ابجد این آیه ابجد ابوبکر و عمر و عثمان74خداوند می فرماید ما مجرمان را سخت عقوبت خواهیم کرد عمر و ابوبکر49مکر حیله 49دشمن اسلام دوزخی 49ابجدصغیر ابوبکر و عمر 49 میباشد عمر 22+27 ابوبکر = 49 دجال بدین اسلامه 49 بدشمن اسلام دشمن قرآن 49 به ابجد قرآنی بیعت شکنانی49 حاکما ظالمید49حاکما ظالم دین49 مقصر دشمن اسلامه 49شجره ملعونه 49 یعنی ابوبکر 27+22 عمر = 49 و به ابجد صغیر ابجد 49عمر ابوبکر 49 شجره ملعونه 49 بناحق عالمی 49 جهالتی نادانی 49 خلیفه نادانی49کلمها خبیثه 49 کشجره خبیثه 49شجره ملعونه 49مجرم بدین اسلام49منافق بدین اسلام 49 به مجرمان خبیث 49 منافق بدین اسلام 49 دشمن اسلام دوزخی 49بناحق عالمی 49اهل کفار اسلام 49 شجره ملعونه 49 بنامردان کافر 49 ناحقه امت محمد 49 بدترین خلق امت 49 منافق بدین اسلام 49 بی دین امت اسلام 49 بناحق عالمی 49 کلمها خبیثه 49 کشجره خبیثه 49شجره ملعونه 49مجرم بدین اسلام 49 به مجرمان خبیث 49 منافق بدین اسلام 49 بی دین امت اسلام 49 اهل کفار اسلام 49 ناحقه امت محمد 49 قصب خلافت الله 49 اهل کفار اسلام 49 به ابجد صغیر ابجد 49عمر ابوبکر 49 شجره ملعونه 49 عمر ابوبکر 49 آل سعود جنگ طلب 49نیرنگ آل سعود 49 بنامردان کافر 49 اهل کفار اسلام 49 با ناحقه عالمه 49آل سعود دشمن اسلام 49بکفار قریش 49 بملعونترین 49آل سعود جنگ طلب 49 دینه گمراهی 49 با اشرار دین اسلام 49 با اصل گمراهی 49 دینه گمراهی 49کشجره خبیثه 49 کلما خبیثه 49 شجره ملعونه 49 بنامردان کافر49 ناحقه امت محمد49دجال بدین اسلامه 49 باناحقه عالمه 49 بشیطانه خبیثه 49 با منافقان فاسقان 49 باطل فرقه ها 49 بی دین امت اسلام 49 بناحق عالمی 49 بدترین خلق امت 49 اهل کفار اسلام 49 قصب خلافت الله 49 گمراه دینه 49 با احمق نادان امت 49 اهل کفار اسلام 49 با اشرار دین اسلام 49 بناحق عالمی 49اهل کفار اسلام 49 شجره ملعونه 49 بنامردان کافر 49 ناحقه امت محمد 49 بدترین خلق امت 49 منافق بدین اسلام 49 بی دین امت اسلام 49 بناحق عالمی 49 کلمها خبیثه 49 کشجره خبیثه 49شجره ملعونه 49مجرم بدین اسلام 49 به مجرمان خبیث 49 منافق بدین اسلام 49 بی دین امت اسلام 49 اهل کفار اسلام 49 ناحقه امت محمد 49 قصب خلافت الله 49 اهل کفار اسلام 49 اهل دروغ 1251- 1202 = 49اهل کفار اسلام 49 با اشرار دین اسلام 49 باناحق عالمه 49اهل کفار اسلام 49 شجره ملعونه 49 بنامردان کافر 49 ناحقه امت محمد 49 بدترین خلق امت 49 منافق بدین اسلام 49 بی دین امت اسلام 49 بناحق عالمی 49 کلمها خبیثه 49 کشجره خبیثه 49شجره ملعونه 49مجرم بدین اسلام 49میباشد به کسی که سخن حق راقبول نکند49بدبخت عالم دین49 ابوبکرعمر 49 دشمن اسلام دوزخی49منافق بدین اسلام49 مقصر پیمان شکن 49 بناحق عالمی 49بیعت شکنانی 49 چلپاسه مارمولک46 با منافق ناحق اسلام 49 منافق بدین اسلام 49دزده خلافتی49 قاصب کل دین ها49مقصر پیمانشکن49نامردان دوزخی49بناحق عالمی49دزده خلافتی49میگویند

نظر دادن